sobota 13. února 2016

Šmakouní palačinky (od 1 roku)

Novinkou našeho jídelníčku je Šmakoun. Pro začátek jsem zvolila jeho sladkou variantu, která je pro děti podle mě lákavější, a protože kostička jako taková dceru moc neláká, snažím se ji účelně maskovat. Dneska se to myslím dobře povedlo :-) 

Na cca 10 palačinek:
  • 100g (1/2 balíčku) Šmakouna (použila jsem brusinkového, ale příchuť je na vás, klidně i natural)
  • 1,5 hrnku mouky (použila jsem celozrnnou špaldovou - pro větší děti)
  • 1,5 hrnku mléka (dětem plnotučné)
  • 2 vejce
Postup přípravy je v podstatě stejný, jako u klasických palačinek, jen do základu rozmixujte šmakouna s vejcem, poté až přisypte mouku a mléko, dokud nebude těstíčko husté jak má být. Případně právnou konzistenci dožeňte ještě troškou více mléka nebo mouky. 

Smažila jsem na nepřilnavé pánvi zcela bez tuku a plnila jsem arašídovo-kokosovým máslem, ale náplň je samozřejmě zcela na vás :-) 


Dětská specifika:
  • Šmakoun je vaječná bílkovina a ty jak známo v nadměrném množství zatěžují ledviny malých dětí. Od jednoho roku ovšem nevidím problém v nahrazení porce bílkovin (například z masa nebo vajec) právě porcí Šmakouna. 

1 komentář:

  1. Dobrý den Báro, chystám se na palačinky, vypadají dobře a těšíme se (Vaše recepty miluju:)). Jen jsem po nákupu ochuceného doma zjistila, že je s umělými sladidly:(. Tak možná by bylo fajn to do textu připsat, to pro děti asi moc vhodné není...

    OdpovědětVymazat