středa 25. března 2015

Lilkový "kaviár" (od 1 roku)

Lilkový "tatarák" už jsem měla. Lilkový "kaviár" byla pro mě novinka. Noo.. Příští návštěva se může těšit na originální chlebíčky. Mňam! :)


  • 1 středně velký lilek
  • bílý jogurt nebo zakysaná smetana dle chuti (použila jsem cca 3 lžíce)
  • 1 šalotka (přiznávám se, ošulila jsem v mé lednici přítomnou jarní cibulkou)
  • česnek a sůl dle chuti
  • nad rámec receptu jsem přidala i sekané bylinky (bazalku, petrželku)

Lilek podélně rozkrojte a celý jak je, neoloupaný, jej jen tak nasucho upečte v troubě dokud nechytne krásně hnědo-zlatou barvu. Nechejte ho vychladnout, stáhněte od slupky a nasekejte na malé kousíčky o velikosti kaviáru. Dochuťte bílým jogurtem, na drobno nasekanou cibulkou, česnekem či bylikami a dosolte jak je vám libo. Podávejte na topinkách nebo chlebíčcích, pro dospělé se sklenicí bílého vína ;)

Dětská specifika
  • základní suroviny, tedy lilek a jogurt, jsou vhodné tak od 9 měsíců
  • problémy před prvním rokem by mohl činit česnek a cibule, které jsou výrazné chuti a navíc alergeny


Žádné komentáře:

Okomentovat