sobota 15. listopadu 2014

Vepřová kapsa plněná slaninou, rozmarýnem a švestkami naloženými ve víně (pro dospělé)

Znáte to, když sedíte v restauraci, vybíráte si z jídelního lístku a přitom byste si ho objednali nejraději celý? Od té doby, co jsme byli v jednom takovém podniku, a já si i s ohledem na dceru, která se mnou jí z jednoho talíře, vybrala něco jiného, jsem na ty božské švestičky ve víně myslela tak usilovně, že jsem si je prostě musela udělat! :))

  • 600g vepřového masa (použila jsem kýtu, která je sice sušší, ale zato libová)
  • 100g anglické slaniny
  • 100g sušených švestek
  • 2dl dobrého červeného vína
  • snítka rozmarýnu
  • 1 lžíce sádla
  • sůl, pepř dle chuti



Vepřové maso lehce naklepeme, osolíme a opepříme. Poklademe anglickou slaninou a lehce vymačkanými sušenými švestkami, které jsme si alespoň půl dne předem naložili do červeného vína. Přidáme i snítku rozmarýnu. Srolujeme jako roládu nebo zabalíme jako kapsu a spíchneme párátky. Na pánvi se lžící oleje pak maso vcelku ze všech stran opečeme dozlatova, aby se zatáhlo a neztratilo tolik šťávy. Pak jej včetně výpeku přemístíme do pekáčku a přidáme i část vína, ve kterém jsme nakládali švestky. Přiklopíme a pečeme asi 30 minut na 180°C. Pak sundáme poklici a ještě 10 minut zapečeme dozlatova (pozn. v tuto chvíli jsem do pekáčku přidala i zbylé švestky, které jsem zabalila do slaniny a spíchla párátkem). 

Jako přílohu můžeme zvolit např. šťouchané brambory s cibulkou. 

Žádné komentáře:

Okomentovat