úterý 8. prosince 2015

Zelný salát s bílým jogurtem (od 9 měsíců)

Znáte takové to mámení, když jdete kolem supermarketem a mrkají na vás všechny ty (no ano, zpravidla velmi nezdravé) lahůdky z chlaďáku? Zrovna nějaký takový salátek se tam na mě před nedávnem usmíval. Zvědavě jsem blýskla okem na jeho složení a musím říct, že tolik éček pohromadě jsem snad jaktěživa neviděla (i když přiznávám fakt, že tyto věci zpravidla v obchodech míjím bez povšimnutí). Chuť mě okamžitě přešla. Teda na ten kupovaný. Ten domácí jsem ale spáchat musela a teď je tu s receptem i pro vás :-)

Na cca 4 - 6 porcí:

  • cca 300g červeného zelí
  • 1 velké jablko
  • 1 lžíce oleje (použila jsem sezamový)
  • 1 lžíce balzamica (není nutné, malým dětem vynechejte nebo použitjte zakysanou smetanu - je kyselejší)
  • 4 lžíce bílého jogurtu
  • 2 lžíce brusinkového sirupu (nebo jiného sladidla, já jsem využila lehké nakyslosti tohoto)
  • sůl dle chuti

Zelí a jablko nastrouhejte, hrubost ponechte dle svých preferencí, já jsem vzala jemnější struhadlo v robotu. Přidejte i ostatní ingredience a smíchejte. Hotovo :-) Slov v receptu není ani polovina oproti výpisu éček na kupované plastikové krabičce ;-)

Podávala jsem ve fantastické kombinaci s bramborovo-zeleninovými plackami.

Dětská specifika
  • dětem do 1 roku tradičně vynechejte sůl a také balzamico (viz výpis surovin)
  • červené zelí může nadýmat, avšak tabulokově je zařazeno v kategorii od 9 měsíců. Menší množství tohoto salátu by tedy podle mého mělo dítě tohoto věku v pohodě zvládnout - pokud ovšem zvládne recept konzistenčně :-)

2 komentáře: