sobota 1. srpna 2015

Hráškové noky (od 8 měsíců)

Tento recept mám už delší dobu v šuplíku a jeho autorkou je můj velký kuchařský vzor Naděnka. Ona je dělá s moukou, já jsem v experimentech s luštěninami šla ještě dál a zahustila je rovnou hraškou. Když hrách, tak pořádně :)) 


Na 2 "holčičí" porce: 

  • 200g mraženého hrášku
  • 80g hrašky na zahušťování (jistě můžete nahradit klasickou, a nebo i alternativní rostlinnou moukou)
  • 1 vejce
  • sůl, pepř dle chuti

Mražený hrášek přelijte vroucí vodou a nechte krátce prohřát. Poté vodu zase slijte pryč a rozmixujte s jedním vajíčkem a vzniklou hmotu zahustěte hraškou či moukou. Dle chuti můžete ještě osolit a opepřit, hodila by se možná i troška česneku. 


Pomocí lžičky tvarujte nočky, které budete házet do vroucí vody. Od vyplavání na povrch je povařte ještě asi 2 minuty.

Podávat můžete jako já s bryndzou (pro děti je ale dost slaná) a šunkou nebo slaninou, dětem můžete nahradit třeba zakysanou smetanou a při dietě ricottou nebo sýrem cottage.

Dětská specifika
  • hrášek (tím pádem i hraška, což je vlastně jen vychucená hrachová směs) je tabulkově vhodný pro děti od 8 měsíců. Problematickým by mohlo být pouze to, že hraška je již ochucená a i solená, takže dětem do roka bych spíš dala některý vhodný druh rostlinné mouky místo hrašky.
  • děti do 1 roku by také neměly dostávat celé vejce - v tom případě použijte pouze žloutek a uberte trošku mouky.

1 komentář: